Teaching writing in Qatari early years education: the perceptions of early childhood teachers
Author | Ihmeideh, Fathi |
Author | Al-Maadadi, Fatima |
Available date | 2022-03-10T06:31:14Z |
Publication Date | 2015 |
Publication Name | Qatar Foundation Annual Research Conference Proceedings |
Resource | qscience |
Citation | Ihmeideh, Al-Maadadi. Teaching writing in Qatari early years education: the perceptions of early childhood teachers, QScience Proceedings, Conference on Education 2015. http://dx.doi.org/qproc.2015.coe.11 |
ISSN | 2226-9649 |
Abstract | The present study aimed at 1) exploring early childhood teachers' perceptions about teaching writing in Qatari early years settings, and 2) identifying the impact of several social-demographics variables on these views. To achieve the objectives of the study, a reliable and validated self-administrated questionnaire was utilized. Early Childhood teachers from private and independent schools in Doha voluntarily participated in the study. Results indicated that early childhood teachers expressed positive views regarding teaching writing in Qatari early years' settings and their views were in line with recent theories and practices in teaching writing in early years' education. Moreover, the results showed statistical significant differences due to a number of study variables. These results were discussed and implications for supporting teaching writing in early years' settings were presented accordingly. |
Language | en |
Publisher | Hamad bin Khalifa University Press (HBKU Press) |
Subject | childhood teachers Teaching writing Qatari early years education |
Type | Conference Paper |
Issue Number | 3 |
Volume Number | 2015 |
Alternative Abstract | هدفت هذه الدراسة إلى 1 )استكشاف تصورات معلمي مرحلة الطفولة المبكرة حول تدريس الكتابة في إعدادات السنوات المبكرة القطرية، و2 )تحديد تأثير عدة متغيرات الدميوغرافية الاجتماعية على هذه الآراء. لتحقيق أهداف الدراسة، تم استخدام استبيان موثوق،محقق من صحته ومدار ذاتياً. شارك في الدراسة طوعاً معلمين مرحلة الطفولة المبكرة من مدارس خاصة ومستقلة في الدوحة. وأشارت النتائج إلى إعراب معلمي مرحلة الطفولة المبكرة عن آراء إيجابية بشأن تعليم الكتابة في سنوات التعليم المبكر القطري، وقد تماشت آرائهم مع النظريات والممارسات الحديثة في تعليم الكتابة في السنوات المبكرة. وعلاوة على ذلك، أظهرت النتائج فروق ذات دلالة إحصائية نتيجة لعدد من المتغريات في الدراسة. وقد نوقشت هذه النتائج وتم تقديم الآثار المترتبة على دعم تعليم الكتابة في إعدادات السنوات المبكرة وفقا لذلك. |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
-
Psychological Sciences [122 items ]