• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز قطر للنقل والسلامة المرورية
  • السلامة المرورية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز قطر للنقل والسلامة المرورية
  • السلامة المرورية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Experiences with licensing by autistic drivers: An exploratory study

    Thumbnail
    عرض / فتح
    اصدار الناشر (بإمكانك الوصول وعرض الوثيقة / التسجيلةمتاح للجميع Icon)
    اصدار الناشر (تحقق من خيارات الوصول)
    تحقق من خيارات الوصول
    1-s2.0-S1877050922004574-main.pdf (680.1Kb)
    التاريخ
    2022-01-01
    المؤلف
    Dirix, Hélène
    Brijs, Kris
    Huysmans, Eddy
    Neven, An
    Brijs, Tom
    Jongen, Ellen
    Alhajyaseen, Wael
    Wets, Geert
    Ross, Veerle
    ...show more authors ...show less authors
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Autistic individuals obtain their driver's licenses significantly less or significantly later than non-autistic peers. In the past, research has been done on what problems autistic individuals experience when (learning to) driv(e)ing. However, little research has been conducted on how they experience the preparation for and the actual driving tests (i.e., theoretical and practical). Therefore, the purpose of this study was to obtain preliminary insights into autistic persons' experiences with the tests to obtain a driver's license. Forty participants completed a few questions about their experiences during the licensing process. Four tentative conclusions could be drawn: (1) autistic persons seek more professional guidance than the general population, (2) the practical test is perceived to be more difficult than the theoretical test, (3) lack of predictability, communication problems, and time pressure are the most reported problems for autistic individuals, and (4) many of the reported problems could be linked to core autism traits. Moreover, after comparing the study participants' pass rates to the general pass rate in Flanders, a preliminary conclusion could be drawn that, although the participants experienced many difficulties during the practice period and the practical test, their success rates were not lower than those of the general population. These study results can be the basis for follow-up research to move towards a more autism-friendly licensing system.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85132178846&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1016/j.procs.2022.03.044
    http://hdl.handle.net/10576/35179
    المجموعات
    • الهندسة المدنية [‎862‎ items ]
    • السلامة المرورية [‎163‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video