• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز قطر للنقل والسلامة المرورية
  • النقل
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز قطر للنقل والسلامة المرورية
  • النقل
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Does Pedestrian Penalty Affect Pedestrian Behavior? A Case of State of Qatar

    Thumbnail
    عرض / فتح
    اصدار الناشر (بإمكانك الوصول وعرض الوثيقة / التسجيلةمتاح للجميع Icon)
    اصدار الناشر (تحقق من خيارات الوصول)
    تحقق من خيارات الوصول
    2021_Muley et al_UREP25.pdf (576.3Kb)
    التاريخ
    2021-12-31
    المؤلف
    Deepti, Muley
    Kharbeche, Mohamed
    Ghonim, Omar
    Madkoor, Ahmed
    Mohamed, Yousef
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Crashes involving pedestrians are a major concern for authorities in many developed and developing countries. To refrain pedestrians from illegal or unsafe road behavior, authorities introduced three pedestrian penalties in the State of Qatar from August 2019. This paper assesses the awareness, perception, and adaptive intentions of the new amendment to the pedestrians’ law. A questionnaire survey, designed in three languages, was distributed online using Qatar University contacts and Twitter account of the General Directorate of Traffic at the Ministry of Interior, State of Qatar. A sample of 521 complete responses was obtained and used for statistical analysis. The results indicated that only 32 % of the respondents were aware of the law amendment before taking this survey. Further, the higher score for perception, adaptive intentions, and awareness showed that the respondents were aware of the risks and the law amendment will have a positive effect on their behavior on road as a pedestrian. The outcomes of the analysis show the efficacy of the law amendment. However, the actual behavior changes need to be studied by analyzing the pedestrian crash data and conducting a before and after study. Moreover, the study of the effects on pedestrians’ behavior, through empirical observations, is proposed to get insight into actual behaviors after law amendment as a part of future work.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S187705092100661X
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1016/j.procs.2021.03.032
    http://hdl.handle.net/10576/35551
    المجموعات
    • الهندسة المدنية [‎862‎ items ]
    • الهندسة الكهربائية [‎2821‎ items ]
    • النقل [‎90‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video