• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية طب الأسنان
  • أبحاث طب الأسنان
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية طب الأسنان
  • أبحاث طب الأسنان
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Learning needs assessments in continuing professional development: A scoping review

    عرض / فتح
    Learning needs assessments in continuing professional development A scoping review.pdf (2.397Mb)
    التاريخ
    2022-01-01
    المؤلف
    Al-Ismail, Muna Said
    Naseralallah, Lina Mohammad
    Hussain, Tarteel Ali
    Stewart, Derek
    Alkhiyami, Dania
    Abu Rasheed, Hadi Mohamad
    Daud, Alaa
    Pallivalapila, Abdulrouf
    Nazar, Zachariah
    ...show more authors ...show less authors
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Background: A rigorous learning needs assessment (LNA) is a crucial initial step in the Continuing Professional Development (CPD) process. This scoping review aimed to collate, summarize, and categorize the reported LNA approaches adopted to inform healthcare professional CPD and highlight the gaps for further research. Method: In August 2020, nine bibliographic databases were searched for studies conducted with any health professional grouping, reporting the utilized LNA to inform CPD activities. Two reviewers independently screened the articles for eligibility and charted the data. A descriptive analytical approach was employed to collate, summarize, and categorize the literature. Results: 151 studies were included in the review; the majority adopted quantitative methods in the form of self-assessment surveys. Mixed-methods approaches were reported in only 35 studies. Descriptions of LNA development lacked detail of measures taken to enhance their rigor or robustness. Discussion: These findings do not reflect recommendations offered by the CPD literature. Further investigations are required to evaluate more recently advocated LNA approaches and add to their limited evidence-base. Similarly, the existing support afforded to CPD developers warrants further study in order to identify the necessary resource, infrastructure and expertise essential to design and deliver effective CPD programs.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85139087407&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1080/0142159X.2022.2126756
    http://hdl.handle.net/10576/35624
    المجموعات
    • أبحاث طب الأسنان [‎424‎ items ]
    • أبحاث الصيدلة [‎1426‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video