• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز جامعة قطر للعلماء الشباب
  • أبحاث مركز جامعة قطر للعلماء الشباب
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز جامعة قطر للعلماء الشباب
  • أبحاث مركز جامعة قطر للعلماء الشباب
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    The Role of Multidisciplinary Chemistry Informal Research Programs in Building Research Competencies and Attitudes

    عرض / فتح
    The Role of Multidisciplinary Chemistry Informal Research Programs in Building Research Competencies and Attitudes.pdf (3.269Mb)
    التاريخ
    2022-01-01
    المؤلف
    Al-Thani, Noora J.
    Saad, Azza
    Siby, Nitha
    Bhadra, Jolly
    Ahmad, Zubair
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    This article is focused on the effectiveness of an innovative research-based learning model that employs chemistry-based research projects in developing high school students' research competency and attitudes. The chemistry-based research projects were carried out as a part of an informal program, in real-world laboratories on 330 high school students from 2010 to 2020 integrating different branches of chemistry, including physical, organic, inorganic, electrochemistry, and biochemistry, in addition to other science and engineering areas. The chemistry subjects harmonize with many science and engineering disciplines, thus providing an immense research scope in various multidisciplinary topics. The data were collected using a mixed method by performing an indirect assessment on the program effectiveness, conducting surveys on students, research assistants, and the research faculty mentors involved in the program. The program was primarily successful in developing students' research self-efficacy and fostering their research competencies in multidisciplinary science. Further research targets to analyze the long-term effect of the multidisciplinary research experiences on their attitudes toward higher education and research-oriented careers that can contribute to a knowledge-based economy.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85128987218&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1021/acs.jchemed.2c00088
    http://hdl.handle.net/10576/38401
    المجموعات
    • الأبحاث [‎1505‎ items ]
    • أبحاث مركز جامعة قطر للعلماء الشباب [‎213‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video