• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية التربية
  • مركز البحوث التربوية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية التربية
  • مركز البحوث التربوية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Engineering instructors' professional agency development and identity renegotiation through engaging in pedagogical change towards PBL

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Engineering instructors professional agency development and identity renegotiation through engaging in pedagogical change towards PBL.pdf (2.066Mb)
    التاريخ
    2021
    المؤلف
    Du, Xiangyun
    Naji, Khalid Kamal
    Ebead, Usama
    Ma, Jianping
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    This qualitative longitudinal study explored three engineering instructors' professional agency in implementing project-based learning (PBL), including multiple sets of data (18 interviews, observations, and written reflections spanning three semesters). The results show that the instructors' care for students, interest in pedagogical innovation, and efforts in professional learning supported their confidence in stance, sense of agency, and competence in PBL practice. The efficacy and strong beliefs of the instructors further supported their agency-in-action regarding how they acted to influence their teaching by negotiating both its content and conditions. The study also revealed how individual resources and social conditions frame the enactment of professional agency and how the instructors developed agency and strategies to overcome challenging issues at work. Although they developed different types of agency, they demonstrated the same attitude towards resilience and negotiation for autonomy as well as the same engagement in self-empowerment and transforming their agentic competence into educational leadership.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1080/03043797.2020.1832444
    http://hdl.handle.net/10576/39120
    المجموعات
    • الهندسة المدنية [‎863‎ items ]
    • مركز البحوث التربوية [‎119‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video