• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • إصدارات جامعة قطر
  • الدوريات الجارية
  • مجلة العلوم التربوية
  • 2022 - Volume 20 - Issue 20
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • إصدارات جامعة قطر
  • الدوريات الجارية
  • مجلة العلوم التربوية
  • 2022 - Volume 20 - Issue 20
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Use of Authentic Materials in English as a Foreign Language Classrooms: Challenges, Reasons, Types and Frequency

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Use of Authentic Materials in English as a Foreign Language Classrooms Challenges, Reasons, Types and Frequency.pdf (328.2Kb)
    التاريخ
    2023-01-10
    المؤلف
    Orooq, Ghuson
    Hussein Abdel Razeq, Anwar
    عروق, غصن
    حسين عبد الرزاق, أنور
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    This descriptive analytical research study investigated English as a foreign language teachers’ attitudes towards the use of authentic materials in their classrooms, reasons for using authentic materials, challenges in using authentic materials, types of authentic materials they use and how often they use such materials. The participants of the study consisted of all 63 grade ten English as a foreign language teachers in one of the school districts in Palestine. The researches collected both qualitative and quantitative data. Qualitative data were collected through open-ended questions that ask participants to report on use of, challenges, reasons and frequency of using authentic language in their classes. Quantitatively, a close-ended questionnaire was distributed to all participants. The study concluded the majority of the participants strongly support the use of authentic materials in spite of the challenges that they encounter. Approximately 36.5% of the participants reported it is challenging and 44.2% reported that it is not challenging at all. The factors behind each group’s perspective are discussed in the discussion section. Enriching EFL classrooms and enhancing students’ motivation are some of the reasons behind using authentic material. In addition, the majority supported the frequent use of authentic materials depending on students’ English level. Implications for teacher training and classroom instruction are presented and discussed.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.29117/jes.2022.0092
    http://hdl.handle.net/10576/39421
    المجموعات
    • 2022 - Volume 20 - Issue 20 [‎7‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video