• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    How does consumer pressure affect green innovation of manufacturing SMEs in the presence of green human resource management and green values? A moderated mediation analysis

    عرض / فتح
    Business Ethics Env Resp - 2022 - Al‐Swidi - How does consumer pressure affect green innovation of manufacturing SMEs in.pdf (531.5Kb)
    التاريخ
    2022-07-13
    المؤلف
    Al-Swidi, Abdullah Kaid
    Al-Hakimi, Mohammed A.
    Gelaidan, Hamid Mahmood
    Al-Temimi, Saheim Khalaf A.J.
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Although consumer pressure has been recognized as an essential driver of green innovation, the question remains as to how consumer pressure could lead to green innovation. Drawing on the stakeholder theory and Supplies-values Fit Theory, this study explored the mediating role of green HRM practices on the relationship between consumer pressure and green innovation under the moderating effect of individual green values. By using the quantitative research design, the data for the study were gathered from 257 manufacturing SMEs in India and analyzed using hierarchical regression analysis (PROCESS Macro) in SPSS. Empirical findings show that consumer pressure is positively associated with green innovation through green HRM practices which increase when the firm's employees have stronger individual green values. Thus, this study expands our understanding of consumer pressure toward green innovation and its underlying mechanism and conditional effect. Toward the end, the theoretical and practical implications are discussed.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85134050694&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1111/beer.12459
    http://hdl.handle.net/10576/41063
    المجموعات
    • الإدارة والتسويق [‎755‎ items ]

    entitlement

    وثائق ذات صلة

    عرض الوثائق المتصلة بواسطة: العنوان، المؤلف، المنشئ والموضوع.

    • Thumbnail

      Green transformational leadership and green creativity? The mediating role of green thinking and green organizational identity in SMEs 

      Al-Ghazali, Basheer M.; Gelaidan, Hamid Mahmood; Shah, Syed Haider Ali; Amjad, Rafia ( national center for biotechnology information , 2022 , Article)
      For countries and organizations to achieve sustainable development, radical green creativity is required. Despite the fact that the influencing elements of green creativity have received a lot of attention, there is little ...
    • Thumbnail

      Innovate or perish: can green entrepreneurial orientation foster green innovation by leveraging green manufacturing practices under different levels of green technology turbulence? 

      Al-Swidi, Abdullah Kaid; Al-Hakimi, Mohammed A.; Al-Sarraf, Jaafar; Al koliby, Ibraheem Saleh ( Emerald Publishing , 2023 , Article)
      Purpose: While the significance of green entrepreneurial orientation (GEO) has been acknowledged, it is still not fully understood how GEO influences green innovation (GI). Depending on the natural resource-based view ...
    • Thumbnail

      Green innovation for sustainable development: leveraging green knowledge integration, blockchain technology and green supply chain integration 

      Al-Swidi, Abdullah Kaid; Al-Hakimi, Mohammed A.; Alyahya, Mohammed Saad ( Emerald Publishing , 2023 , Article)
      Purpose: Despite the importance of green supply chain integration (GSCI) in advancing green innovation (GI) is recognized, it remains unclear how firms can translate their GSCI efforts into GI. Therefore, this study aims ...

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video