• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    The Effects of Country-Image and Animosity on Asian Consumers' Responses to Foreign Brands

    Thumbnail
    عرض / فتح
    The Effects of Country-Image and Animosity on Asian Consumers’ Responses to Foreign Brands.pdf (527.6Kb)
    التاريخ
    2021-09-01
    المؤلف
    Park, Jeongsoo
    Zourrig, Haithem
    El Hedhli, Kamel
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    This study investigates the effects of country image and animosity on brand quality evaluation and purchasing intention among Asian consumers. Data was collected from Chinese (n = 540) and South Korean (n = 360) consumers. Two brands Sony and Dell, originating from countries-target of animosity, respectively Japan and the US, were designated as foreign brands. The model was empirically tested with structural equation modeling. The results highlight the key role of the country image-brand quality association to leverage the purchase intention, in a context of animosity. Although the country image of both US and Japan is negatively affected by Chinese and South Korean animosities, it would still impact positively the evaluation of the quality of their respective brands, which would, in turn, increase the purchase intention. In particular, the results show that Japan's country image would have an indirect (i.e. through the brand quality path) and direct effects on the purchase intention, however, "the US country image has only an indirect effect on the purchase intention". Herein, Chinese and South Korean consumers would not buy US brands per se unless the country's image relates to the argument of brand quality.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85114417807&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1515/roms-2020-0084
    http://hdl.handle.net/10576/42153
    المجموعات
    • الإدارة والتسويق [‎755‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video