• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية التربية
  • مركز البحوث التربوية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية التربية
  • مركز البحوث التربوية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Secondary School Students’ Interest in STEM Careers in Qatar

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Sec. student interest in STEM careers in Qatar.pdf (1.693Mb)
    التاريخ
    2023-04-03
    المؤلف
    Sellami, Abdel Latif
    Al-Rakeb, Noof Abdulhadi
    Tok, Evren
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    In light of the high demand for skilled professionals and talents internationally, STEM skills carry special significance in today’s competitive economy. Drawing on the Social Cognitive Career Theory (SCCT) and insights gleaned from the extant literature, our study sought to investigate the factors that are likely to predict students’ interest in a STEM-related career in Qatar. An online survey was administered online via computer-assisted web interviewing (CAWI) and paper-and- Pencil Interviewing (PAPI) during the Spring term of 2021. Data was gathered from a sample of 1505 secondary school students, including 278 in grade 11 and 764 in grade 12) students in Qatar. Findings concluded from a two-level mixed-effects logistic regression revealed statistically significant differences based on students’ age, nationality, and support from the family. Non-Qatari (expatriate) students attending private schools are significantly more likely to display interest in STEM-related careers. Additionally, taking a STEM course and teachers’ use of experiments emerged as additional significant factors that affect student interest in a STEM-related career in Qatar. Our results point to the need for instruction to incorporate and emphasize practical activities to encourage students to engage in real-life STEM learning.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.3390/educsci13040369
    http://hdl.handle.net/10576/42261
    المجموعات
    • مركز البحوث التربوية [‎118‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video