• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
      • عرض المستودع الرقمي
      • البحث في المستودع الرقمي (البحث البسيط والبحث المتقدم)
      • ارسال عملك للمستودع الرقمي
      • مصطلحات المستودع الرقمي
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Guests’ Happiness in Luxury Hotels in Jordan: The Role of Spirituality and Religiosity in an Islamic Context

    عرض / فتح
    Guests Happiness in Luxury Hotels in Jordan The Role of Spirituality and Religiosity in an Islamic Context.pdf (774.3Kb)
    التاريخ
    2021-02-17
    المؤلف
    Koburtay, Tamer
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    This study uses Stephenson’s model of Islamic-spiritual hotels to examine how spiritual practices and Islamic Shari’a compliant approach (i.e., religious obligations) inside luxury hotels may increase guests’ subjective happiness (GSH). In total, 248 guests from luxury hotels in Jordan participated in this study. The findings show that high levels of guests’ spirituality and religiosity decrease their happiness during their stay in luxury hotels, while the existence of spiritual facilities inside this class of hotels enhances their happiness. In total, 83.8% of the participants contend their preference to stay in an Islamic hotel wherever they travel. The empirical study highlights the contextual applicability and extension of Stephenson’s framework by presenting a fresh understanding of the linkages between spiritualities at hotels and guests’ happiness. This warrants a range of future directions for further studies.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85101020707&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1080/15256480.2021.1881942
    http://hdl.handle.net/10576/42339
    المجموعات
    • الإدارة والتسويق [‎791‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشر

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video