• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز قطر للنقل والسلامة المرورية
  • السلامة المرورية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز قطر للنقل والسلامة المرورية
  • السلامة المرورية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Human factors and road safety in the 2nd international traffic safety conference

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Human factors and road safety in the 2nd international traffic safety conference.pdf (544.1Kb)
    التاريخ
    2023
    المؤلف
    Alhajyaseen, Wael
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    This special issue presents selected articles submitted to the 2nd International Traffic Safety Conference 2023, Doha, (Qatar). More than 150 papers were submitted and they were peer-reviewed. Only 16 papers were highly evaluated and recommended for the journal's special issue. These papers were invited for the special issue and were peer-reviewed again to ensure the high quality of final accepted articles. Finally, 13 papers were accepted and published. The special issue includes different studies that investigate the role of road user behavior in road safety and crash occurrence. As reported by many studies such as the National Highway Traffic Safety Administration traffic safety fact report in 2016 (National Highway Traffic Safety Administration, Citation2016), the human factor is a dominant contributor to road safety, where more than 94% of all road crashes are directly or indirectly attributed to road user behavior. This positioned road user behavior at the core of road safety research, which has been studied subjectively through questionnaires and interviews or objectively through real-world observations or simulation analysis to identify correlations with crash occurrence.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1080/17457300.2023.2175480
    http://hdl.handle.net/10576/42360
    المجموعات
    • الهندسة المدنية [‎862‎ items ]
    • السلامة المرورية [‎163‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video