• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    New Social Media Cinderella's: On the Double Effect of Underdog Status and Homophily on SMI Perceptions and Buying Intentions: An Abstract

    Thumbnail
    التاريخ
    2023
    المؤلف
    Bayarassou, Oula
    Cherif, Emna
    Guizani, Haythem
    Becheur, Imene
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    With the rise of digitalization processes within firms, brands' significant presence on social media has become crucial for creating added value to consumers. Therefore, creating a distinct brand image and deciding which digital channels will enable better interaction with consumers is essential for brands. Numerous brands, especially in the fashion and lifestyle, have decided to opt for influencer marketing as part of their advertising. Most studies dealing with influencer marketing have focused on the content posted on Instagram, the motives for using this social network, the antecedents of consumer interaction on a brand's official Instagram account, or the effects of brand-generated content features on actual consumer behavior. However, the question of which characteristics of influencers are likely to generate positive reactions toward the brand remains understudied. In this research, we investigate the impact of perceived Social Media Influencers (SMI) homophily and underdog effects on consumers' perceived playfulness, trust, perceived message quality and brand purchase intentions. The strong trend of the rise of small influencers on social media at the expense of top dog and star system influencers seems to be confirmed. One of the main explanations given by this research is that the degree to which consumers perceive the brand as "meritocratic" or deserving is a significant predictor of positive attitude and behavior towards influencers and brands. Indeed, despite the increasing number of SMIs that have emerged on social networks, this is - to our knowledge - one of the first studies analyzing the dual effect of PMI underdog status and homophily on perceived playfulness, trust, message quality, and purchase intentions. The results confirm that both underdog status and homophily influence playfulness. This research also confirms the positive effects of underdog and homophily on trust and message quality. Consumers are more likely to believe content from followers they can relate to. 2023, The Author(s), under exclusive license to Springer Nature Switzerland AG.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1007/978-3-031-24687-6_23
    http://hdl.handle.net/10576/42407
    المجموعات
    • الإدارة والتسويق [‎754‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video