• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
      • عرض المستودع الرقمي
      • البحث في المستودع الرقمي (البحث البسيط والبحث المتقدم)
      • ارسال عملك للمستودع الرقمي
      • مصطلحات المستودع الرقمي
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية التربية
  • مركز البحوث التربوية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية التربية
  • مركز البحوث التربوية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Student Attitudes and Interests in STEM in Qatar through the Lens of the Social Cognitive Theory

    Thumbnail
    عرض / فتح
    2023_Student attitudes & interests_Sustainability.pdf (511.9Kb)
    التاريخ
    2023
    المؤلف
    Sellami, Abdel Latif
    Al-Ali, Abdulla
    Allouh, Amani
    Alhazbi, Saleh
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    STEM (science, technology, engineering, and math) has taken center stage as a priority policy agenda for Qatar’s leadership. At present, STEM stands as a fundamental catalyst for Qatar’s sustainable economic, environmental, human, and social development goals, as is outlined in the Qatar National Vision 2030. The aim of this exploratory study was to investigate the determinants of students’ interest in pursuing Science, Technology, Engineering, and Mathematics (STEM) studies and eventual careers in Qatar. This study used a survey involving a representative sample of a total of 425 students from public (government-funded) middle schools in the country. Data for this research were gathered using a survey distributed to students in grades 7, 8, and 9. Guided by the Social Cognitive Theory, a survey was implemented with a view to investigating the intrinsic and extrinsic factors likely to contribute to student STEM educational and career interest. Two main statistical tests were carried out: independent sample t-tests and one way ANOVA. Results derived from the study reveal that gender, nationality, and parental education and occupation served as predictors of student interest in a STEM degree or profession. The results derived from this study have important implications for STEM-related fields of study and career.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.3390/su15097504
    http://hdl.handle.net/10576/43273
    المجموعات
    • علوم وهندسة الحاسب [‎2484‎ items ]
    • مركز البحوث التربوية [‎122‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشر

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video