• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Has Covid-19 accelerated opportunities for digital entrepreneurship? An Indian perspective

    Thumbnail
    عرض / فتح
    اصدار الناشر (بإمكانك الوصول وعرض الوثيقة / التسجيلةمتاح للجميع Icon)
    اصدار الناشر (تحقق من خيارات الوصول)
    تحقق من خيارات الوصول
    1-s2.0-S0040162521008465-main.pdf (1.081Mb)
    التاريخ
    2021-12-03
    المؤلف
    Sachin, Modgil
    Dwivedi, Yogesh K.
    Rana, Nripendra P.
    Gupta, Shivam
    Kamble, Sachin
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Covid-19 has challenged many businesses to orient themselves towards digital solutions for their survival. Due to the rising digital wave during Covid-19, there has been a plethora of opportunities for aspiring entrepreneurs to enter the market. Hence, this study focuses on understanding emerging areas and technologies for digital entrepreneurship. This study adopted a qualitative approach with semi-structured interviews through the lens of the diffusion of innovations theory. A total of 23 entrepreneurs responded and presented their views on Covid-19-induced opportunities for digital entrepreneurship. A structured process of open, axial, and selective coding was adopted for the thematic analysis. The study presents a framework based on four promising propositions. Results of the thematic analysis indicate the emergence of digital entrepreneurship opportunities in technology (EdTech, FinTech, cybersecurity), healthcare (diagnostics, virtual care, fitness), entertainment (over the top, gaming, social media), and e-commerce (contactless delivery, payment methods, augmented reality). In this study, entrepreneurs presented their views based on their experience with the platform or technology they operated. To this end, the present study offers implications both for scholars and entrepreneurs working in and aspiring to digital entrepreneurship along with future scope of research.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0040162521008465
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1016/j.techfore.2021.121415
    http://hdl.handle.net/10576/44076
    المجموعات
    • أبحاث فيروس كورونا المستجد (كوفيد-19) [‎849‎ items ]
    • الإدارة والتسويق [‎754‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video