• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الطب
  • أبحاث الطب
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الطب
  • أبحاث الطب
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Medical Education in Egypt: Historical Background, Current Status, and Challenges

    Thumbnail
    عرض / فتح
    اصدار الناشر (بإمكانك الوصول وعرض الوثيقة / التسجيلةمتاح للجميع Icon)
    اصدار الناشر (تحقق من خيارات الوصول)
    تحقق من خيارات الوصول
    1-s2.0-S2452301117301499-main.pdf (325.3Kb)
    التاريخ
    2018-12-31
    المؤلف
    Adel, Abdelaziz
    Kassab, Salah Eldin
    Abdelnasser, Asmaa
    Hosny, Somaya
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    BackgroundFrom its beginnings in 1827, an important goal of medical education in Egypt has been to qualify physicians who can provide high-quality health care services for their local community and other communities in the Middle East region. Objective and methodTo describe the historical background, current status, and future challenges of medical education in Egypt, the authors conducted an extensive internet search, and made electronic communications as well as site visits to gather relevant data. In the final phase, the authors organized and interpreted their data with emphasis on the historical background, features of the curricula, practices of quality, and accreditation, as well as the challenges encountered. The authors collected data from 27 medical schools, all of which are supervised by Egypt's Supreme Council of Universities. ResultsThe findings showed that the undergraduate programs (UGMEs) of medical schools in Egypt can be broken down into three categories reflecting the status of reform: innovative, traditional, or in transition. Areas of reform have included the main features of curriculum, teaching and learning methods, and assessment tools. Postgraduate studies in medicine (PGSM) in Egypt take place under two systems: the academic system, offered by universities, and the professional Fellowship of Egyptian Board (FEB) program, offered by the Ministry of Health. There are many initiatives to establish a national regulatory system for continuing medical education, but none of these initiatives is yet well established. ConclusionWhile UGME reform in Egypt is progressing, improvements are still required in both PGSM and CME.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2452301117301499
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1016/j.hpe.2017.12.007
    http://hdl.handle.net/10576/44620
    المجموعات
    • أبحاث الطب [‎1804‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video