• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الطب
  • أبحاث الطب
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الطب
  • أبحاث الطب
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    A response to “doctors' challenges during infectious disease outbreaks: Medical education insights from realistic fiction movies” [response to letter]

    Thumbnail
    عرض / فتح
    AMEP-319959-a-response-to----doctors----challenges-during-infectious-dis.pdf (330.6Kb)
    التاريخ
    2021-05-28
    المؤلف
    Daher-Nashif, Suhad
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    First, I would like to thank Choi et al (2021)6 for their thorough reading and valuable comments on my published paper “Doctors’ Challenges During Infectious Disease Outbreaks: Medical Education Insights from Realistic Fiction Movies.”1 I was very glad to see their comment saying “The selfless qualities of doctors portrayed in movies played important roles to inspire the decisions to pursue careers in medicine amongst many of our peers.” This reflects the humanistic aspect of being a medical student, and indicates that choosing medicine as a future career is motivated first by the ethical and human principles of many young students. Ning Yan Choi et al (2021) actually perceived brilliantly my appreciation of movies as an educational tool in medical education. Indeed, I believe that every genre of art including cinema, literature, fine arts, and music, can be used as a medium in medical education to teach about social, psychological, and philosophical aspects of doctoring. Furthermore, using art works as a medium in medical studies has a contribution for professional skills. Past studies have suggested that art can be utilized to teach observational skills in medical students, a skill that is integral to patient examination.2 It is important to mention here that while many studies recommend using art in medical education, the studies on its long-term impact on medical students are scarce.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85107895324&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.2147/AMEP.S319959
    http://hdl.handle.net/10576/46442
    المجموعات
    • أبحاث الطب [‎1820‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video