• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
      • عرض المستودع الرقمي
      • البحث في المستودع الرقمي (البحث البسيط والبحث المتقدم)
      • ارسال عملك للمستودع الرقمي
      • مصطلحات المستودع الرقمي
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الطب
  • أبحاث الطب
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الطب
  • أبحاث الطب
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Perceptions and Attitudes of Jordanian Medical Students on Using 3D Interactive Anatomy Dissection in Teaching and Learning Anatomy

    Thumbnail
    عرض / فتح
    amep-14-837.pdf (2.150Mb)
    التاريخ
    2023-01-01
    المؤلف
    Funjan, Khaled
    Ashour, Laith
    Salameh, Muna
    Mustafa, Ayman
    Seed Ahmed, Mohammed
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Background and Aims: This study evaluates the use of virtual anatomy dissection (Anatomage Table) in teaching anatomy for Jordanian medical students. The study also highlights any gender differences in students’ perception on this method of teaching anatomy. Methods: This is a cross-sectional questionnaire-based study that was carried out on medical students enrolled in Al-Balqa Applied University, a Jordanian public university. A group of expert anatomists designed a questionnaire that investigates the students’ perceptions and attitudes toward using virtual anatomy dissection. The questionnaire also investigated student’s opinions and expectations on the impact of using this method on the academic achievement of students. Results: The findings of the study showed that most students agreed that Anatomage Table helped them better understand (64.3%) and memorize (64%) anatomy lectures. In addition, most students were interested in using this learning method in lab groups (72.3%). However, the didactic approach that combined anatomical models and the Anatomage Table was preferred over the unilateral approach that included only the Anatomage Table (80.5% vs 30.2%, p<0.001, r=0.9). Of note, there was a statistically significant difference between males and females in their preference for Anatomage Table (p<0.001), and in their perceptions on the impact of Anatomage Table on understanding of lectures (p<0.001) and memorization of anatomical structures (p=0.004). Conclusion: The Anatomage Table is a powerful teaching and learning method in undergraduate medical education. Its application to Al-Balqa Applied University has proven to be effective so far. It can be used to overcome the problems facing anatomical education in the college of medicine in Al-Balqa Applied University and perhaps other universities in Jordan, but this needs better cooperation between universities and stakeholders to provide adequate funding for this method.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85167339376&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.2147/AMEP.S419333
    http://hdl.handle.net/10576/47584
    المجموعات
    • أبحاث الطب [‎1913‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشر

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video