• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الطب
  • أبحاث الطب
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الطب
  • أبحاث الطب
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Using a combination approach in imparting effective telephone referral skills to emergency medicine residents in qatar: A pilot study

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Using a Combination Approach in Imparting Effective Telephone Referral Skills to Emergency Medicine Residents in Qatar A Pilot Study.pdf (563.9Kb)
    التاريخ
    2020-01-01
    المؤلف
    Bashir, Khalid
    Shah, Yousaf
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Background: Appropriate and timely feedback is essential in improving communication skills and is endorsed as a core competency of emergency medicine residency (EMR) education by the Accreditation Council for Graduate Medical Education. Aim: The study aimed to improve the telephone referral skills through a structured feedback session using ISBAR and to gauge residents’ opinions about this approach. Methods: This was a pilot, educational project that included emergency medicine residents in current training program from October 2018 to March 2019. A senior faculty observed and audiotaped the telephone referral of the residents during a clinical shift. Personalized feedback was provided immediately after the consultation based on the ISBAR tool. The resident’s opinion was transcribed by the faculty. Results: Seventeen residents agreed to participate, but 14 (3 female and 11 male) were able to complete the study. Three residents, all male, could not complete the study due to busy clinical shifts. Thirteen (out of 14) really liked this method of feedback “eye opener”, “really helped me to reflect” and 10 indicated to self-record some of their future consultations for self-improvement. Thirteen preferred this form of feedback as compared to conventional feedback. One resident disliked this approach as she was extremely nervous during direct observation and audio recording. Conclusion: A combination approach of direct observations and audio recordings may be a useful pedagogy in teaching effective telephone referral skills to ED residents.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85097749138&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.2147/AMEP.S236802
    http://hdl.handle.net/10576/47768
    المجموعات
    • أبحاث الطب [‎1794‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video