• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الصيدلة
  • أبحاث الصيدلة
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الصيدلة
  • أبحاث الصيدلة
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Biotechnology content in pharmacy curricula: Focus on Arab Countries

    Thumbnail
    عرض / فتح
    اصدار الناشر (بإمكانك الوصول وعرض الوثيقة / التسجيلةمتاح للجميع Icon)
    اصدار الناشر (تحقق من خيارات الوصول)
    تحقق من خيارات الوصول
    التاريخ
    2023
    المؤلف
    Ali, Raja Mahamade
    Idoudi, Sourour
    Abdulrahman, Nabeel
    Mraiche, Fatima
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Introduction: Pharmaceutical biotechnology involves using the principles of biotechnology to develop drugs. With the rapid increase in biopharmaceutical products being developed and approved for use, educating pharmacy students about biotechnological products becomes paramount. However, there is a scarcity in the literature exploring biotechnology content in pharmacy education. This paper aims to explore and discuss previously published studies on biotechnology education in pharmacy curricula and will provide a brief overview of biotechnology content offered in pharmacy schools in Arab countries. Perspective: The majority of pharmacy schools in the United States and Europe offer biotechnology-related content within the curriculum as part of other courses. It has also been reported that biotechnology content is taught in 22 pharmacy schools in Arab countries. In general, biotechnology content is mostly taught as part of other pharmacy courses and is often provided as compulsory content. Including pharmaceutical biotechnology concepts in pharmacy curriculum has positive impact on pharmacy students as it increases their knowledge of biotechnology and their interest in the topic. Implication: Pharmaceutical biotechnology is an important field in which pharmacy graduates should be knowledgeable. However, there is a need to explore biotechnology content offered in pharmacy schools in other parts of the world in order to have an understanding of how different pharmacy programs prepare their students for practice. The information currently available in the literature is not enough to determine the usefulness of pharmaceutical biotechnology content currently offered to prepare pharmacists for practice. This highlights the need for further research in the area.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1016/j.cptl.2023.07.001
    http://hdl.handle.net/10576/48804
    المجموعات
    • أبحاث الصيدلة [‎1399‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video