• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الطب
  • أبحاث الطب
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الطب
  • أبحاث الطب
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Are advertising policies affirmative in restricting the marketing of foods high in fat, salt and sugar (HFSS) in India?: Evidence from SWOT Analysis

    Thumbnail
    عرض / فتح
    اصدار الناشر (بإمكانك الوصول وعرض الوثيقة / التسجيلةمتاح للجميع Icon)
    اصدار الناشر (تحقق من خيارات الوصول)
    تحقق من خيارات الوصول
    Lancet Regional HFSS India.pdf (496.5Kb)
    التاريخ
    2023-11-15
    المؤلف
    Shalini, Bassi
    Bahl, Deepika
    Gopal, Sanjana
    Sethi, Vani
    Backholer, Kathryn
    Gavaravarapu, SubbaRao M.
    Babu, Giridhara R.
    Ghosh-Jerath, Suparna
    Bhatia, Neena
    Aneja, Kashish
    Kataria, Ishu
    Mishra, Preetu
    De Wagt, Arjan
    Arora, Monika
    ...show more authors ...show less authors
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The regulatory Indian environment for advertising high fat, salt, and sugar (HFSS) foods and non-alcoholic beverages, on various media was reviewed. Identified national-level policies were categorised as mandatory or self-regulatory based on legal content. For each mandatory regulation, Strengths, Weaknesses, Opportunities, and Threats (SWOT) analysis was undertaken to determine how existing policies could be strengthened to safeguard children from unhealthy food advertisements. Thirteen policies (nine mandatory; four self-regulatory) relevant to advertising in India were identified. Of the nine mandatory policies, Guidelines for Prevention of Misleading Advertisements and Endorsements for Misleading Advertisements, 2022, is the only policy that restricts HFSS food advertisements to children across all media. There are key shortfalls, including limited scope of ‘child-targeted’ advertisements and lack of criteria to define HFSS foods. A robust regulatory framework is needed to protect children from HFSS food marketing, not just what is ‘directed’ at them, with clear evidence-based food classification criteria.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2772368223001750
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1016/j.lansea.2023.100315
    http://hdl.handle.net/10576/51078
    المجموعات
    • أبحاث الطب [‎1804‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video