• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    “Better together”: Right blend of business strategy and digital transformation strategies

    عرض / فتح
    اصدار الناشر (بإمكانك الوصول وعرض الوثيقة / التسجيلةمتاح للجميع Icon)
    اصدار الناشر (تحقق من خيارات الوصول)
    تحقق من خيارات الوصول
    1-s2.0-S0925527323002724-main.pdf (2.229Mb)
    التاريخ
    2023-09-20
    المؤلف
    Deepa Bhatt, Mishra
    Haider, Imran
    Gunasekaran, Angappa
    Sakib, Md. Nazmus
    Malik, Nishtha
    Rana, Nripendra P.
    ...show more authors ...show less authors
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Despite the growth of digital transformation (DT) research, exactly how business strategy relationships lead to the successful implementation of digital transformation strategy (DTS) is not yet clearly understood. Although interest in investigating DT strategy in a broader manner is evident, little attention has been given to the dimensions needed to build DTS. To address this knowledge gap, our study offers a theoretical framework that explores how firms having different business strategies develop and successfully implement their own DTS. We position our proposed framework through the lens of strategic choice and dynamic capability theories and investigate how the four dimensions of DTS (the use of technologies, changes in value creation, structural changes and financial aspect) lead to open innovation, firm performance, and competitive advantage. The study validates our theoretical model using 215 responses from a survey with Bangladeshi organizations and tests the research hypotheses using structural equation modelling. Our results reveal that business strategy is a very important determinant of implementing DTS. Specifically, prospectors are associated with better use of technologies, changes in value creation, structural changes, and financial aspects, than defenders. Also, prospectors are associated with better implementation of DT than defenders. Lastly, DT implementation positively influences open innovation, firm performance, and competitive advantage. This study contributes to both theory and practice by carving out the dimensions of DTS that lead to enhanced performance outcomes.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0925527323002724
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1016/j.ijpe.2023.109040
    http://hdl.handle.net/10576/52513
    المجموعات
    • الإدارة والتسويق [‎755‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video