• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    A moderated mediation model for e-impulse buying tendency, customer satisfaction and intention to continue e-shopping

    Thumbnail
    عرض / فتح
    اصدار الناشر (بإمكانك الوصول وعرض الوثيقة / التسجيلةمتاح للجميع Icon)
    اصدار الناشر (تحقق من خيارات الوصول)
    تحقق من خيارات الوصول
    1-s2.0-S0148296321009553-main.pdf (1.198Mb)
    التاريخ
    2021-12-28
    المؤلف
    Pooja, Goel
    Parayitam, Satyanarayana
    Sharma, Anuj
    Rana, Nripendra P.
    Dwivedi, Yogesh K
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The global COVID-19 outbreak and consequent lockdown pushed consumers to engage in more e-shopping, which could lead to e-impulse purchases (e-IB). The purpose of this study is to investigate the interrelationships between e-impulse buying tendencies (e-IBT), e-impulse buying (e-IB), and customer satisfaction empirically (CS). The customers' intent to continue e-shopping is also investigated. Data was collected from 580 consumers in India's Union Territory of Delhi using a standardized instrument. The psychometric features of the research survey instrument were first verified using the LISREL Structural Equation Modeling Package. Hayes (2018) PROCESS was used to evaluate the moderated mediation model and hypotheses. The association between e-IBT and CS was empirically demonstrated to be mediated by e-IB. Furthermore, e-IBT is associated to e-IB in a good way. Furthermore, e-IB is positively connected to CS, indicating that consumers intend to continue shopping online. The findings also show that the e-IBT interacts with the website (first moderator) and stimulants and promotions (second moderator) to significantly influence the e-IB. Further, hedonic motives modify the e-IB-CS relationship.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0148296321009553
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1016/j.jbusres.2021.12.041
    http://hdl.handle.net/10576/54111
    المجموعات
    • الإدارة والتسويق [‎755‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video