• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية التربية
  • مركز البحوث التربوية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية التربية
  • مركز البحوث التربوية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Using social capital to develop South African principals and schools

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Using social capital to develop South African principals.pdf (478.7Kb)
    التاريخ
    2022-12-01
    المؤلف
    Romanowski, Michael H.
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    One feature of deprived communities is a lack of social capital. Yet, research reports that social capital contributes to poverty reduction and positively impacts schools and student educational outcomes. In South Africa, there is a deficit in social capital in under-resourced and underperforming schools that limits students’ educational opportunities and achievement. Partners for Possibility (PfP) responds to the lack of social capital in South African schools by partnering school principals and business leaders to develop support structures such as collaboration, networking, and professional learning communities. Findings from a site visit, conversational interviews, and examining participants’ portfolios indicate that PfP provides opportunities for developing three types of social capital: structural, cognitive, and relational. These produce options that would otherwise be unavailable to these students. The discussion raises issues about social capital as a resource for development and offers suggestions for further research.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85131527485&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1007/s11125-022-09602-z
    http://hdl.handle.net/10576/54123
    المجموعات
    • مركز البحوث التربوية [‎119‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video