• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    How Consumers’ Consciousness Moderates the Corporate Social Responsibility Effect on Apparel Industry Brand Image

    Thumbnail
    عرض / فتح
    sustainability-15-10955-with-cover.pdf (743.0Kb)
    التاريخ
    2023-07-12
    المؤلف
    Sharabati, Abdel Aziz Ahmad
    Al-Haddad, Shafig
    Abu Naba, Razan
    Hijazat, Diana
    Alalwan, Ali Abdallah
    Masa’deh, Ra’ed
    ...show more authors ...show less authors
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    This research aims to investigate the moderating role of customer consciousness in the correlation between CSR and the brand image of the Jordanian apparel industry. The study employs a cross-sectional quantitative method. To actualize this study, data was gathered from 440 participants. The collected data was coded against SPSS 25, then normality, validity, and reliability were tested, and multiple regressions were used to test hypotheses. Findings show that the Jordanian Apparel industry highly applies CSR, brand image, as well as, consciousness. Furthermore, results show that CSR, brand image, and consciousness are strongly related to each other. Results also indicate that CSR influences the brand image. Social responsibility is having the highest effect on brand image, followed by ethical and economic responsibility, respectively. Environmental responsibility was having a negative influence on brand image. When adding consciousness as a moderate, it moderates the influence of CSR on the brand image. The study recommends conducting qualitative research to understand why Jordanian customers rated environmental responsibility as having a negative effect on brand image. In addition, it recommends that the apparel industry use awareness campaigns to enhance customers’ consciousness because it moderates the relationship between CSR and brand image.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85166203214&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.3390/su151410955
    http://hdl.handle.net/10576/54645
    المجموعات
    • الإدارة والتسويق [‎755‎ items ]

    entitlement

    وثائق ذات صلة

    عرض الوثائق المتصلة بواسطة: العنوان، المؤلف، المنشئ والموضوع.

    • Thumbnail

      A response to “doctors' challenges during infectious disease outbreaks: Medical education insights from realistic fiction movies” [response to letter] 

      Daher-Nashif, Suhad ( Dove Medical Press , 2021 , Article)
      First, I would like to thank Choi et al (2021)6 for their thorough reading and valuable comments on my published paper “Doctors’ Challenges During Infectious Disease Outbreaks: Medical Education Insights from Realistic ...
    • Thumbnail

      The Role of Corporate Social Responsibility in Restoring Green Concepts: Qataris Response to Social Media Campaigns. 

      HASSAN, RANA ( Qatar University Press , 2020 , Poster)
      This research focuses on consumer behavior in Qatar and the individual social responsibility in support of environment. The research also describes the role of social media and CSR in promoting awareness campaigns and how ...
    • Thumbnail

      Attributes of corporate boards and assurance of corporate social responsibility reporting: evidence from the UK 

      Aladwey, Laila; Elgharbawy, Adel; Ganna, Mona Atef ( Emerald , 2021 , Article)
      Purpose: This study aims to investigate the relationship between the attributes of corporate boards in UK companies and their tendency to assure their corporate social responsibility (CSR) reports. Design/methodology/approach: ...

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video