• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Mobile payment apps filling value gaps: Integrating consumption values with initial trust and customer involvement

    Thumbnail
    عرض / فتح
    اصدار الناشر (بإمكانك الوصول وعرض الوثيقة / التسجيلةمتاح للجميع Icon)
    اصدار الناشر (تحقق من خيارات الوصول)
    تحقق من خيارات الوصول
    1-s2.0-S096969892200039X-main.pdf (2.948Mb)
    التاريخ
    2022-05
    المؤلف
    Debarun, Chakraborty
    Siddiqui, Aaliyah
    Siddiqui, Mujahid
    Rana, Nripendra P.
    Dash, Ganesh
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    This study aims to understand the consumption values that positively influence the adoption of mobile payment apps (MPAs). The theory of consumption values and two more constructs, initial trust (INT) and customer involvement (COI) are used to create a model tested using structural equation modeling with data collected from 880 Indian consumers. The results obtained from the analysis identified functional (FUV), conditional (COV), epistemic (EPV), and emotional (EMV) values having a significant positive impact on MPA adoption intention. While INT mediated all consumption values, COI positively moderated the relationship of FUV, EPV, and EMV with adoption intention. The critical contribution is using INT and COI to test the mediating and moderating effect utilizing the theory of consumption values. It explains factors contributing directly and indirectly to MPA adoption intention. The study results demonstrate that all consumption values except social value (SOV) positively influence MPA adoption intention. The cross-sectional data was collected during the pandemic from the urban population, which may not be generalizable with other developed nations. The study suggests that promoters of MPAs must focus more on FUV, COV, EPV, and EMV. Governments can promote MPAs with an increased focus on building trust through policy measures and special drives to increase trustworthiness in MPAs. Businesses could increase efforts to involve customers when introducing MPAs and collate critical information from customer touch points for improved consumer involvement. Through greater usage of MPAs, governments can substantially reduce the cost of printing and handling currency bills, saving taxpayers’ money and diverting it to social spending.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S096969892200039X
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1016/j.jretconser.2022.102946
    http://hdl.handle.net/10576/56189
    المجموعات
    • الإدارة والتسويق [‎754‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video