• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Quality aspects vs consumption values: What affects intention to book hotels in the post-Covid era?

    عرض / فتح
    Quality aspects vs consumption values What affects intention to book hotels in the post-Covid era .pdf (2.529Mb)
    التاريخ
    2023-09-07
    المؤلف
    Ray, Arghya
    Gupta, Siddharth
    Rana, Nripendra P.
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The Covid-19 pandemic had affected the hospitality sector the most due to lockdowns and other government restrictions. As hotels are trying to recover from the losses suffered during the pandemic, hotels can prepare better strategies if they are able to understand the factors affecting customers’ intention to book hotels in the post-Covid era from the Service Quality (SERVQUAL) and Consumption Value Theory lens. Based on a multi-method study containing 33 qualitative interviews, 18274 online reviews and 311 survey responses, it was found that customers prefer ‘less-crowded clean hotels’ which follow Covid-related guidelines properly. The customer reviews about hotels revealed consumption values like, epistemic (“view”, “spacious”), functional (“food”, “location”), conditional (offers/discounts), and service qualities like, customer service (food quality, staff behavior, room cleanliness), and empathy (comfort, peacefulness). The quantitative analysis found that reliability, brand credibility, and brand loyalty affect customer’s hotel booking intentions. This multi-method study contributes to the existing literature on the values and quality aspects that affect customer behavior in the hospitality and tourism segment. Findings of this study will thus help managers to make better strategies by providing a better view of the consumption values and service quality aspects that affect customer’s hotel booking intention in post-pandemic era.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85170376585&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1080/10686967.2023.2245088
    http://hdl.handle.net/10576/57048
    المجموعات
    • أبحاث فيروس كورونا المستجد (كوفيد-19) [‎848‎ items ]
    • الإدارة والتسويق [‎755‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video