• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز التنمية المستدامة
  • الأبحاث
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز التنمية المستدامة
  • الأبحاث
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Educating water professionals for the Arab world: Archetypes, change agents and complex realities

    Thumbnail
    عرض / فتح
    اصدار الناشر (بإمكانك الوصول وعرض الوثيقة / التسجيلةمتاح للجميع Icon)
    اصدار الناشر (تحقق من خيارات الوصول)
    تحقق من خيارات الوصول
    1-s2.0-S235248472031413X-main.pdf (457.0Kb)
    التاريخ
    2020
    المؤلف
    Dehnavi, Sudeh
    Al-Saidi, Mohammad
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Water education relevance and courses have grown over the last couple of decades, and incorporated more interdisciplinary and integrated contents. This is due to the increasing relevance of water management issues, particularly in regions with extreme water scarcity such as the Middle East. The concept of Integrated Water Resources Management (IWRM) represents a global consensus on the right way to address water challenges. It has been translated into graduate programs that follow the archetypes of integration (e.g. with energy and land sectors), interdisciplinarity, collaboration and diversity. IWRM programs should also incorporate context specificity, impact orientation and problem-solving using practical and scientific competences. This paper evaluates the implementation challenges of the IWRM agenda in a unique intercultural master program. While such programs are highly relevant for the MENA region, educating change agents in a normative sustainability agenda is challenging. The water sectors in the region are still driven by jobs in the international cooperation field and a lack of appreciation of modern sustainability concepts. The water professions are also dominated by the old paradigms of the engineering based promotion of water resources.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1016/j.egyr.2020.10.060
    http://hdl.handle.net/10576/57223
    المجموعات
    • الأبحاث [‎341‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video