• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الطب
  • أبحاث الطب
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الطب
  • أبحاث الطب
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Qatar's National Mental Health Survey—The World Mental Health Qatar: Sampling design, instrument adaptation, quality control, and fielding procedures

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Int J Methods Psych Res - 2024 - Khaled - Qatar s National Mental Health Survey The World Mental Health Qatar Sampling.pdf (401.2Kb)
    التاريخ
    2024-05
    المؤلف
    Khaled, Salma M.
    Amro, Iman
    Bader, Lina
    Lee Holmes, John
    Le Trung, Kien
    Diop, Abdoulaye
    ...show more authors ...show less authors
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Objectives: The World Mental Health Qatar (WMHQ) study, the first national general population mental health survey in Qatar, was conducted as part of the World Health Organization (WHO) World Mental Health (WMH) Survey Initiative. It was one of the few WMH survey conducted during the COVID-19 pandemic. This paper presents the methodological advances and challenges encountered while conducting the survey by telephone during the pandemic. Methods: Disproportionate stratified sampling using a national-level cellular telephone frame selected a representative sample of Arabic-speaking adults. Participants were initially contacted via Short Message Service text, followed by telephone interviews. WMH training materials supported a comprehensive training program, and data quality was ensured through a quality control indicator system and extensive monitoring. Results: Over 234 days, 5195 interviews in Arabic were completed, averaging 77 min each. In line with Qatar's population, the majority of participants were non-Qatari residents living in Qatar (72.2%). Conclusions: A distributed remote Computer Assisted Telephone Interviewing system facilitated centralized quality monitoring and data security. However, the pandemic intensified challenges such as remote management of interviewer productivity, low response rates, and rising survey costs. The findings will inform Qatar's mental health policymakers, and the strategies used to address these challenges offer valuable insights for researchers worldwide.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85192733888&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1002/mpr.2010
    http://hdl.handle.net/10576/58434
    المجموعات
    • أبحاث فيروس كورونا المستجد (كوفيد-19) [‎848‎ items ]
    • أبحاث الطب [‎1739‎ items ]
    • الأبحاث [‎291‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video