• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الطب
  • أبحاث الطب
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الطب
  • أبحاث الطب
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    A comprehensive study to learn the impact of augmented reality and haptic interaction in ultrasound-guided percutaneous liver biopsy training and education

    Thumbnail
    عرض / فتح
    s10462-024-10791-6.pdf (1.131Mb)
    التاريخ
    2024
    المؤلف
    Mangalote, Iffa Afsa Changaai
    Aboumarzouk, Omar
    Al-Ansari, Abdulla A.
    Dakua, Sarada Prasad
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Simulation based training methods are gaining popularity as they could provide a platform for practitioners to gain hands-on experience without causing ethical issues. By combining augmented reality (AR) and haptics, a training method for percutaneous liver biopsy (PLB) could be developed providing realistic scenarios, and real-time visualization of the human anatomy and needle. Additionally, it could also provide real-time feedback to the practitioner. In this review, we describe the conventional PLB procedure, then discuss AR technology and its application in the field of medicine for image-guided therapies, especially, hepatic biopsy. Next, we summarize the associated devices, models and methods illustrating a few haptic simulators devised for training and gesture assessment. Lastly, we present a few potential approaches to integrate AR and haptic interaction to develop a PLB training simulator by accounting the existing challenges.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1007/s10462-024-10791-6
    http://hdl.handle.net/10576/60659
    المجموعات
    • أبحاث الطب [‎1794‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video