• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Customer experiences with service robots in hotels: a review and research agenda

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Customer experiences with service robots in hotels a review and research agenda.pdf (2.270Mb)
    التاريخ
    2024
    المؤلف
    Rana, Nripendra P.
    Begum, Nusaiba
    Faisal, Mohd. Nishat
    Mishra, Anubhav
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    This study consolidates the limited research on real-life customer experiences with hotels that have integrated service robots (SR) grounded in the Usability, Social Acceptance, User experience, and Societal Impact (USUS) Framework. Employing a systematic and thematic review across 42 articles, the findings reveal discrepancies in customer experience (CX) across dimensions like embodiment, emotions, human-oriented perceptions, security, and co-experience. Theoretically, the results suggest that long-term CX may be more grounded in pragmatic aspects rather than SR novelty. The review also cautions against indiscriminate SR integration, which can lead to unpredictable CX. The study contributes to academic discourse by identifying critical CX aspects, providing a future research agenda, and a foundation for developing robust theoretical frameworks. For practitioners, the insights offer guidance on effectively integrating AI technologies to enhance CX, such as focusing on SR functionality, optimal SR-human service offerings, and considering evolving CX for innovative technological integrations in hotels.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1080/19368623.2024.2403640
    http://hdl.handle.net/10576/60715
    المجموعات
    • الإدارة والتسويق [‎755‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video