• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
      • عرض المستودع الرقمي
      • البحث في المستودع الرقمي (البحث البسيط والبحث المتقدم)
      • ارسال عملك للمستودع الرقمي
      • مصطلحات المستودع الرقمي
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الصيدلة
  • أبحاث الصيدلة
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الصيدلة
  • أبحاث الصيدلة
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Advancing health literacy through interprofessional education: Strategies for collaborative learning and practice

    Thumbnail
    عرض / فتح
    اصدار الناشر (بإمكانك الوصول وعرض الوثيقة / التسجيلةمتاح للجميع Icon)
    اصدار الناشر (تحقق من خيارات الوصول)
    تحقق من خيارات الوصول
    التاريخ
    2024
    المؤلف
    El-Awaisi, Alla
    El Hajj, Maguy Saffouh
    Lising, Dean
    Schwartz, Farrah
    Paulenko, Tracy
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The goal of this chapter is to describe an interprofessional collaborative approach to health literacy in health profession education and practice. The chapter will begin with an overview of health literacy education for health profession students, followed by a discussion on the rationale for health literacy in interprofessional education and collaborative practice inclusive of learners, patients/families, educators, health professionals, and organizations. It will then provide resources for educators that will be useful for faculty and facilitators interested in delivering health literacy education interprofessionally. Examples of effective strategies that could be implemented both in education and practice will be discussed, with specific examples from the University of Toronto and the University Health Network. These include campus-based learning activities, practice-based structured placements, and electives throughout the interprofessional education curriculum, at different stages of learner development from levels of exposure, immersion, and mastery of competence. Finally, examples to foster interprofessional collaboration through health-literate care organizational initiatives will be discussed.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1016/B978-0-12-824407-4.00019-2
    http://hdl.handle.net/10576/63331
    المجموعات
    • أبحاث الصيدلة [‎1440‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشر

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video