• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية التربية
  • مركز البحوث التربوية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية التربية
  • مركز البحوث التربوية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Accreditation and the Standardization of Syllabi: Critical Reflections from the College of Education at Qatar University

    عرض / فتح
    Accreditation and the Standardization of Syllabi.pdf (169.2Kb)
    التاريخ
    2020
    المؤلف
    Al-Muftah, Esraa
    Alkhateeb, Hadeel
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Scholars studying international accreditation practices traditionally assess the successes and failures of such programs (e.g., Collins, 2015; Altbach & Knight, 2007). Still, others investigate the reasons behind the spread of educational accreditation practice pointing to issues of legitimacy and quality control needs within the region (e.g., Badry & Willoughby, 2016; Morgan, 2017). With regard to the Arab region, a search in an Arabic database such as e-Marefa for Gulf Cooperation Council (GCC) states and higher education returns with studies similar to those described here. Such studies examine higher education issues in the GCC states in attempt to explore and/or maximize the benefits of educational quality assurance in the region (e.g., Al-Qubaisi, 2000; Al-Samara, 2012; Al-Sketabi & Al-Zabun, 2014). Mazawi (2005) makes a similar observation: there is a "discussion [of] questions of efficiency, accountability, and systemic growth, neglecting the impact of broader power configurations on state-higher education relations (external governance) and on the internal formal and informal decision-making structures within which higher education institutions operate (internal governance)" (p. 134). In addition, such research often focuses on the state-level case studies and neglects the "broader geopolitical dynamics associated either with Western dominance and hegemony or with inter-Arab conflicts and competition" (Mazawi, 2005, p. 134). In an attempt to address this concern, we ask in this chapter: How is the race for accreditation and international recognition enacting regimes of coloniality in the context of the College of Education at Qatar University (QU)? How are policy changes introduced by international accreditation processes, especially the process of standardizing courses and syllabi, experienced by academics such as ourselves? And how might we as researchers stuck in our organizations' race of accreditation respond to, negotiate, and challenge the dogma of educational accreditation?
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.5040/9781350094277.0016
    http://hdl.handle.net/10576/63811
    المجموعات
    • مركز البحوث التربوية [‎119‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video