• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
      • عرض المستودع الرقمي
      • البحث في المستودع الرقمي (البحث البسيط والبحث المتقدم)
      • ارسال عملك للمستودع الرقمي
      • مصطلحات المستودع الرقمي
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الطب
  • أبحاث الطب
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الطب
  • أبحاث الطب
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    A methodology to estimate the benefits and costs of stakeholder engagement in a transport decision-making process

    Thumbnail
    عرض / فتح
    10-1108_sasbe-03-2023-0049.pdf (1.078Mb)
    التاريخ
    2025
    المؤلف
    Pagliara, Francesca
    El-Ansari, Walid
    Henke, Ilaria
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Purpose – The objective of this paper is to propose a methodology to estimate the benefits and costs of stakeholder engagement (SE). Indeed, in the transport sector, it is consolidated that a good decision-making process foresees the involvement of the main stakeholders, but what are the benefits and costs of the SE? How to quantify these impacts and explicitly take them into account in a cost-benefit analysis? In this paper, an attempt to answer these questions is provided. Design/methodology/approach – In this paper, a methodology is proposed to estimate the benefits and costs of SE. Moreover, the proposed methodology is applied to a case study with an attempt to identify direct and indirect cost and benefit drivers within the context. Findings – A range of examples of the monetary costs and benefits of SE is provided through the case study of the high-speed rail corridor connecting Bari and Naples in Italy. Research limitations/implications – Limits in quantifying all the aspects of engagement. Practical implications – To be adopted by public administrations when deciding whether carrying out a project. Social implications – Social inclusion is a must in any decision-making process concerning big projects affecting the community. Originality/value –The original value of this paper is to provide a contribution to the current literature on the quantitative representation of the impacts of SE. Indeed, a methodology to quantify and monetize the costs and benefits of SE is proposed.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1108/SASBE-03-2023-0049
    http://hdl.handle.net/10576/64133
    المجموعات
    • أبحاث الطب [‎1891‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشر

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video