• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية التربية
  • مركز البحوث التربوية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية التربية
  • مركز البحوث التربوية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Virtual Frontiers in STEM Education: A Systematic Review and SWOT Analysis of Virtual Reality-Based Interventions at the Preparatory School Level

    عرض / فتح
    Virtual Frontiers in STEM Education A Systematic Review and SWOT Analysis of Virtual Reality-Based Interventions at the Preparatory School Level.pdf (3.156Mb)
    التاريخ
    2025-01-01
    المؤلف
    Kamal Naji, Khalid
    Al-Ali, Abdulla
    Ayari, Mohamed Arselene
    Santhosh, Malavika E.
    Naji ,Abdellatif Khalid Kamal
    Mohammad Ali Al-Hazbi, Saleh
    ...show more authors ...show less authors
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    This systematic review explores the potential of virtual reality-(VR)-based interventions in preparatory-level STEM education, incorporating Strengths, Weaknesses, Opportunities, and Threats (SWOT) analysis for a comprehensive evaluation. Following PRISMA guidelines, 35 articles published between 2000 and 2024 were selected based on predefined criteria, encompassing diverse international contexts. Analysis revealed that science predominantly leverages VR interventions at this level (n = 26). Game-based learning emerged as the most common pedagogical approach (n = 19), followed by inquiry-based models (n = 6). Key student outcomes targeted by VR-based instruction included cognitive (n = 25), affective (n = 24), and behavioral gains (n = 19). The SWOT analysis highlights strengths, weaknesses, opportunities, and threats, offering valuable insights for enhancing STEM education. This research informs policymakers on future VR initiatives and equips educators with strategies to create impactful, engaging VR-driven learning experiences, fostering meaningful advancements in preparatory-level STEM education.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=105001105030&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1080/07380569.2025.2472684
    http://hdl.handle.net/10576/64632
    المجموعات
    • الهندسة المدنية [‎862‎ items ]
    • علوم وهندسة الحاسب [‎2428‎ items ]
    • مركز البحوث التربوية [‎118‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video