• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الطب
  • أبحاث الطب
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الطب
  • أبحاث الطب
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Fueling Inner Resources Through Co-Creation: A Scoping Review on the Impact of Co-Creation of Education on Learners' Well-Being

    Thumbnail
    عرض / فتح
    67e2a5f686b8b.pdf (1.507Mb)
    التاريخ
    2025
    المؤلف
    Suliman, Shireen
    Iqbal, Muhammad Zafar
    Bishawi, Abdel Hakim
    Allen, Margaret
    Könings, Karen D.
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Introduction: Co-creation is gaining momentum in health professions education with positive effects on learners' engagement and motivation. Concurrently, emotional challenges faced by learners-such as stress, anxiety, burnout, and depression-continue to be a problem for health professions education leaders. This review seeks to explore how learners' active participation in shaping their educational experience may influence their well-being. Methods: We searched MEDLINE, Scopus, Web of Science, and CINHAL. We included studies conducted within a health professions education context, which involved learners in curriculum design processes, and reported outcomes related to learners' well-being. We used Seligman's PERMA model to report these terms. Results: Of 4222 reviewed articles, 24 met the inclusion criteria. All studies reported outcomes related to learners' well-being across the five domains of the PERMA model: Positive Emotions (n = 23), Meaning (n = 20), Positive Relationships (n = 10), Engagement (n = 4), and Accomplishment (n = 4). Studies describing a true student-staff partnership approach (n = 17) involved smaller learner groups, focused on developing new curricula reported outcomes related to learners' positive well-being in all five domains. Studies describing pseudo-partnership (N = 7) also reported positive learner well-being, but not in all domains, and mostly focused in the context of developing extracurricular mental health initiatives. Conclusions: Co-creation, especially when true student-staff partnership is used, can have a positive influence on learners' well-being. This underscores the importance of empowering learners to participate in shaping their education. Lessons learned from this review may encourage curriculum planners and education leaders to create opportunities and initiatives for involving learners in the design of their education.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.5334/pme.1726
    http://hdl.handle.net/10576/65254
    المجموعات
    • أبحاث الطب [‎1794‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video