• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية التربية
  • مركز البحوث التربوية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية التربية
  • مركز البحوث التربوية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    The fourth estate's invisible hand: how newspaper media legitimize neoliberal higher education in Qatar and the UAE

    Icon
    عرض / فتح
    The_fourth_estates_invisible_hand_how_newspaper_m.pdf (350.5Kb)
    التاريخ
    2025-06-25
    المؤلف
    Sellami, Abdellatif
    Abu-Tineh, Abdulla Mohammad Hamdan
    Alshaboul, Yousef Mohammad Khaled
    Ghamrawi, Norma Abdulrahman
    Shal, Tarek Mustapha
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    This study critically examines how English-language newspaper discourse in Qatar and the UAE constructs and legitimizes neoliberal ideologies surrounding higher education institutions and international branch campuses. Drawing on critical theory and critical discourse analysis, we delve into the discourses used in newspaper articles published between 2010 and 2024. We explore the underlying meanings, ideologies, and power relations embedded in the discourses that present institutions of higher education as providers of world-class education and models of best practices. Our findings reveal common themes shared across the two countries, emphasizing commitment to excellence, global leadership, world-class education, and best practices. At the same time, distinctions unique to each are identified, suggesting different approaches to holistic development, diversity, inclusivity, and the importance attributed to international recognition and rankings. This study enriches our understanding of the way neoliberal ideologies permeate discourses, influencing and being influenced by the academic landscape, thus charting new paths for future directions in this area.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.3389/feduc.2025.1592878
    http://hdl.handle.net/10576/65908
    المجموعات
    • مركز البحوث التربوية [‎121‎ items ]
    • العلوم التربوية [‎152‎ items ]
    • الأبحاث [‎294‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video