• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
      • عرض المستودع الرقمي
      • البحث في المستودع الرقمي (البحث البسيط والبحث المتقدم)
      • ارسال عملك للمستودع الرقمي
      • مصطلحات المستودع الرقمي
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز قطر للنقل والسلامة المرورية
  • السلامة المرورية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز قطر للنقل والسلامة المرورية
  • السلامة المرورية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Experimental Investigation of Pedestrians Interacting with E-Scooter Riders on Residential Roads

    Thumbnail
    عرض / فتح
    اصدار الناشر (بإمكانك الوصول وعرض الوثيقة / التسجيلةمتاح للجميع Icon)
    اصدار الناشر (تحقق من خيارات الوصول)
    تحقق من خيارات الوصول
    1-s2.0-S1877050924033489-main.pdf (1.294Mb)
    التاريخ
    2024-12-31
    المؤلف
    Hussain, Zahid
    Dias, Charitha
    Samson, Christian
    Hussain, Qinaat
    Alhajyaseen, Wael
    Abbasi, Saddam Akber
    Hussain, Iqtadar
    ...show more authors ...show less authors
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The integration of e-scooters in urban environments particularly on residential sidewalks has raised significant concerns about pedestrian safety and comfort. Therefore, it is crucial to understand pedestrian behaviour when interacting with e-scooters on residential sidewalks. This study aimed to examine pedestrians’ avoidance behaviour while interacting with e-scooter riders traveling at different speed levels and positions on residential sidewalks. A total of 75 participants took part in an experimental study conducted in a virtual reality (VR) environment. The results showed that the position and speed of the e-scooter has a significant impact on pedestrian behaviour. The lowest side personal space between the participant and the e-scooter was observed when the approaching e-scooter was in the centre of the sidewalk. In addition, higher side personal space at 30 km/h was observed when the e-scooter was on either side of the sidewalk. Front personal space was greater at 30 km/h compared to 10 km/h, suggesting increased pedestrian discomfort at higher speeds. Furthermore, older participants tended to maintain higher side personal space. The findings of this study can be useful in designing and developing guidelines for sidewalks to accommodate e-scooters, including setting speed limits and designating specific spaces.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877050924033489
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1016/j.procs.2024.11.114
    http://hdl.handle.net/10576/68132
    المجموعات
    • الهندسة المدنية [‎892‎ items ]
    • الرياضيات والإحصاء والفيزياء [‎814‎ items ]
    • السلامة المرورية [‎208‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشر

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video