• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • عمادة الدراسات العامة
  • برنامج متطلبات الجامعة
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • عمادة الدراسات العامة
  • برنامج متطلبات الجامعة
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    STEM learning during the COVID-19 pandemic in Qatar: Secondary school students’ and teachers’ perspectives

    Thumbnail
    عرض / فتح
    STEM learning during the COVID-19 pandemic in Qatar Secondary school students and teachers perspectives.pdf (493.2Kb)
    التاريخ
    2022-01-01
    المؤلف
    Fadlelmula, Fatma Kayan
    Sellami, Abdellatif
    Le, Kien
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    This study examines how students and teachers perceive science, mathematics, engineering and technology (STEM) learning during the COVID-19 pandemic. Data was collected through student and teacher surveys, conducted in 22 public and 17 private secondary schools at Qatar. Participants included 1,505 students and 545 teachers in grades 11 and 12. Results showed students’ and teachers’ demographic factors, including gender, school type, grade level, and majors, emerged as salient predictors of perceptions of the pandemic as disruptive to students’ STEM learning. Specifically, both students and teachers perceived keeping up with coursework, being physically isolated from classmates, and keeping a regular schedule at home to be key barriers. Results further revealed that neither students nor teachers viewed communicating with staff and teachers, losing contact with teachers, or accessing and using technology as barriers. Moreover, school type and gender were important predictors of how students and teachers perceived STEM learning during the pandemic.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85132521592&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.29333/EJMSTE/12102
    http://hdl.handle.net/10576/33389
    المجموعات
    • برنامج متطلبات الجامعة [‎43‎ items ]
    • أبحاث فيروس كورونا المستجد (كوفيد-19) [‎852‎ items ]
    • مركز البحوث التربوية [‎122‎ items ]
    • الأبحاث [‎297‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video