• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Retail atmospherics effect on store performance and personalised shopper behaviour: a cognitive computing approach

    Thumbnail
    التاريخ
    2021-07-09
    المؤلف
    Behera, Rajat Kumar
    Bala, Pradip Kumar
    Tata, Sai Vijay
    Rana, Nripendra P.
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Purpose: The best possible way for brick-and-mortar retailers to maximise engagement with personalised shoppers is capitalising on intelligent insights. The retailer operates differently with diversified items and services, but influencing retail atmospheric on personalised shoppers, the perception remains the same across industries. Retail atmospherics stimuli such as design, smell and others create behavioural modifications. The purpose of this study is to explore the atmospheric effects on brick-and-mortar store performance and personalised shopper's behaviour using cognitive computing based in-store analytics in the context of emerging market. Design/methodology/approach: The data are collected from 35 shoppers of a brick-and-mortar retailer through questionnaire survey and analysed using quantitative method. Findings: The result of the analysis reveals month-on-month growth in footfall count (46%), conversation rate (21%), units per transaction (27%), average order value (23%), dwell time (11%), purchase intention (29%), emotional experience (40%) and a month-on-month decline in remorse (20%). The retailers need to focus on three control gates of shopper behaviour: entry, browsing and exit. Attention should be paid to the cognitive computing solution to judge the influence of retail atmospherics on store performance and behaviour of personalised shoppers. Retail atmospherics create the right experience for individual shoppers and forceful use of it has an adverse impact. Originality/value: The paper focuses on strategic decisions of retailers, the tactical value of personalised shoppers and empirically identifies the retail atmospherics effect on brick-and-mortar store performance and personalised shopper behaviour.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85109401759&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1108/IJOEM-03-2021-0433
    http://hdl.handle.net/10576/44385
    المجموعات
    • الإدارة والتسويق [‎754‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video