• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الهندسة
  • الهندسة المدنية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الهندسة
  • الهندسة المدنية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    A Numerical and Experimental Investigation of a Special Type of Floating-Slab Tracks

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Sateh Alabbasi_OGS Approved Thesis.pdf (1.946Mb)
    التاريخ
    2019-06
    المؤلف
    Alabbasi, Sateh Abdulnaser
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    This thesis presents a research study on the dynamic behavior of a special type of FST used in recently built subway system in Doha, Qatar. The special FST has a continuous concrete slab with periodic grooves for which the track can be modeled as periodic structure with a slab unit having two elements with different cross sections. Extensive numerical and experimental investigations were conducted on a multi-unit full-scale mockup track. The numerical investigations were carried out using both a fast running model based on the Dynamic Stiffness Method and a detailed Finite Element model. In the experimental campaign, experimental vibration test was performed to identify the actual vibration response of the mockup track. Results from the experimental investigations were then used for verifying the numerical models and carrying out a model updating exercise for the fast running model. The model updating process was carried out according to an automated hybrid optimization approach. Finally, the updated model was extended to an infinite model and used in a parametric study to investigate the influence of varying groove’s thickness on the dynamic behavior of the special track with infinite length for both bending and torsion scenarios. The parametric study suggested that reducing the thickness below 50% of the full thickness of the slab significantly affects the dynamic behavior of the special FST.
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/12373
    المجموعات
    • الهندسة المدنية [‎55‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video