• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية التربية
  • العلوم النفسية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية التربية
  • العلوم النفسية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Does the Visual Attention Span Play a Role in Reading in Arabic?

    No Thumbnail [120x130]
    التاريخ
    2018
    المؤلف
    Lallier M.
    Abu Mallouh R.
    Mohammed A.M.
    Khalifa B.
    Perea M.
    Carreiras M.
    ...show more authors ...show less authors
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    It is unclear whether the association between the visual attention (VA) span and reading differs across languages. Here we studied this relationship in Arabic, where the use of specific reading strategies depends on the amount of diacritics on words: reading vowelized and nonvowelized Arabic scripts favor sublexical and lexical strategies, respectively. We hypothesized that the size of the VA span and its association to reading would differ depending on individual �script preferences.� We compared children who were more proficient in reading fully vowelized Arabic than nonvowelized Arabic (VOW) to children for whom the opposite was true (NOVOW). NOVOW children showed a crowding effect in the VA span task, whereas VOW children did not. Moreover, the crowding in the VA span task correlated with the reading performance in the NOVOW group only. These results are discussed in light of individual differences on the use of reading strategies in Arabic. - 2018 Society for the Scientific Study of Reading.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1080/10888438.2017.1421958
    http://hdl.handle.net/10576/12422
    المجموعات
    • العلوم النفسية [‎125‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video

    NoThumbnail