• English
    • العربية
  • English 
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
    • سياسات المستودع الرقمي
البحث المتقدم
البحث المتقدم
عرض التسجيلة 
  •   المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية التربية
  • العلوم النفسية
  • عرض التسجيلة
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية التربية
  • العلوم النفسية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Perspectives of family–school relationships in Qatar based on Epstein’s model of six types of parent involvement

    Thumbnail
    التاريخ
    2018
    المؤلف
    Ihmeideh F.
    AlFlasi M.
    Al-Maadadi F.
    Coughlin C.
    Al-Thani T.
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Establishing a collaborative relationship between family and school is associated with positive outcomes for children; however, little research exists, especially in the Arab Gulf region, on whether the perspectives of those who are involved in children’s development and learning are similar regarding family–school relationships. Thus, the primary purpose of this research is to investigate how parents of children, early childhood teachers, subject coordinators, school administrators, and school counselors living in Qatar perceive family–school relationships. A survey was developed based on Epstein’s six types of parent involvement and administrated to 552 participants in Doha city. To add more information and deepen the findings, the authors interviewed a subsample of the participants (n = 60). Overall, participants expressed high to moderate levels of family–school relationships. Learning at home exhibited the highest mean score among Epstein’s six types model of parents involvement, while decision-making received the lowest level. Furthermore, school staff responded more positively regarding family–school relationships than did parents. Implications for school and family practices and policy development are discussed, together with directions for future research. © 2018 TACTYC

    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1080/09575146.2018.1438374
    http://hdl.handle.net/10576/12470
    المجموعات
    • العلوم النفسية [‎53 ‎ items ]
    • أبحاث [‎1 ‎ items ]

    entitlement


    المستودع الرقمي لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات المستودع الرقمي
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالةسياسات المستودع الرقمي

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    المستودع الرقمي لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video