• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
      • عرض المستودع الرقمي
      • البحث في المستودع الرقمي (البحث البسيط والبحث المتقدم)
      • ارسال عملك للمستودع الرقمي
      • مصطلحات المستودع الرقمي
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية التربية
  • العلوم التربوية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية التربية
  • العلوم التربوية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    The Effect of Using Applied Mathematics Lessons On 7th Grade Students’ Attitudes Towards Mathematics

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Mohammed Al-Janahi_ OGS Approved Thesis.pdf (1.990Mb)
    التاريخ
    2020-06
    المؤلف
    Al-Janahi, Mohammed Abdulrahim Ibrahim
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    This study aims to explore the effect of using applied mathematics lessons on 7th grade students’ attitudes towards mathematics in Qatari preparatory governmental schools. It investigates the change in students’ attitudes after being exposed to a series of applied math media content, customized based on the students’ environment. A quantitative research design approach was used by implementing an attitude towards mathematics measurement inventory (ATMI) before and after experiment for an experimental group and controlled group. The ATMI covers four dimensions which represent different aspects of the attitude. Eighty eight participants responded to the assessment surveys and provided their responses to the forty items in the questionnaire. The results showed a significant difference between the experimental group and the controlled group data in the dimensions of value and motivation. However, the analysis didn’t provide evidence of a significant change in participants’ enjoyment and confidence. This can be a result of the limited time of the experiment and the short duration of the media content compared to the length of the math classes. Therefore, a list of further investigation areas were provided, such as studying the proper media duration and the type of content that links mathematics more to daily life experiences.
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/15412
    المجموعات
    • العلوم التربوية [‎42‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشر

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video