• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية التربية
  • العلوم النفسية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية التربية
  • العلوم النفسية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Conditions for Student-Centered Teaching and Learning: Relationship Between Classroom Processes and School Achievement of Curriculum Standards

    Thumbnail
    عرض / فتح
    AERA 11 Conditions for Student.pdf (91.58Kb)
    التاريخ
    2011-04
    المؤلف
    Ikhlef, Atman
    Knight, Stephanie L.
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Qatari educational curriculum standards emphasize student-centered classrooms where students actively engage in inquiry and problem solving. Classrooms characterized by these elements should emerge as more successful on Qatari standards-based assessments, but little research has been done to examine the relationship between these characteristics and standards attainment or even to determine whether these elements exist. The purpose of this study was to develop profiles of Qatar schools and to examine the relationships among classroom processes, teacher and student perceptions, and student achievement in math and science classrooms in higher and lower achieving elementary schools. Data were collected in October, 2008, in 17 schools randomly selected from 46 schools that had implemented the standards for at least 3 years. Descriptive data for school profiles were generated and compared qualitatively. Findings indicate that the percentage of standards met by schools is very low (.9% to 12.1%) and the incidence of classroom behaviors associated with student-centered classrooms is also very low across schools (0% to 9.53%). However, teachers report high levels of efficacy on a 6 point scale for teaching in reform-oriented schools (4.11 to 5.41) and perceive that they are implementing high levels of standards-based practices (5.02 to 5.73). Reports of inquiry practices were lower (4.2 to 5.76) but still high compared to observation of these practices. While schools making more progress meeting standards tended to exhibit higher levels of student-centered behaviors (albeit still low), no patterns existed for teacher perceptions. They tended to be high despite achievement level or level of observed implementation. Students’ perceptions of classroom environment and problem solving also were high, but variations by achievement level were noted with higher performing schools reporting greater student-centeredness and problem-solving activities. The mismatch between participant perceptions and both observed behaviors and achievement has implications for the implementation of reform in general and professional development in particular.
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/3830
    المجموعات
    • العلوم النفسية [‎125‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video