• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية التربية
  • العلوم النفسية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية التربية
  • العلوم النفسية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Toward Resilient Online Assessments: Lessons Learned from the COVID-19 Era

    عرض / فتح
    Chapter Approved File (385.6Kb)
    التاريخ
    2022
    المؤلف
    Massoud, Walid
    Abdel-Latif, Mohamed
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    This chapter aims to explore the reality of using online assessment systems during COVID-19 and critically reviews the existing models based on testing standards and the authors’ experience. These can help educators and assessment practitioners in selecting suitable online models/solutions and help test providers in upgrading existing solutions to adapt to the emerging characteristics of the institutional changes in testing and assessment caused by the COVID-19 crisis. The authors have conducted an exploratory survey of needs about assessment of users’ attitudes and adopted a classification of online assessment models. They have explored the key features of each category of these models, referring to its pros and cons. Based on the characteristics of each model, the chapter has concluded about how to use each model for a certain type of assessment (high, medium, and low stakes) and has predicted the disappearance of the non-proctored secure exams. Based on the analysis and evaluation of the various models and common practices that have been adopted during COVID-19, and in terms of the available technologies, some recommendations have been identified for each group of assessment stakeholders: educational policymakers, test designers, educators, administrators, IT professionals, and researchers in the field of educational technology.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-74088-7_33
    http://hdl.handle.net/10576/38342
    المجموعات
    • أبحاث فيروس كورونا المستجد (كوفيد-19) [‎848‎ items ]
    • العلوم النفسية [‎125‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video