• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الطب
  • أبحاث الطب
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الطب
  • أبحاث الطب
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    A Delphi consensus study introducing a Problem And attRibutes‐bAsed DIabetes self‐manaGeMent (PARADIGM) intervention for patients with type 2 diabetes

    Thumbnail
    عرض / فتح
    اصدار الناشر (بإمكانك الوصول وعرض الوثيقة / التسجيلةمتاح للجميع Icon)
    اصدار الناشر (تحقق من خيارات الوصول)
    تحقق من خيارات الوصول
    1-s2.0-S1751991822000985-main.pdf (818.9Kb)
    التاريخ
    2022-08-31
    المؤلف
    Manal M., Othman
    Khudadad, Hanan
    Dughmosh, Ragae
    Kane, Tanya
    Abou-Samra, Abdul-Badi
    Doi, Suhail A.R.
    ...show more authors ...show less authors
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    AimEncouraging patients to improve their self-management behavior based on a strict definition of the intervention is important for a standardized delivery but, until recently, there was no consensus on the core attributes that define such an intervention. The purpose of this study is to generate a core-attribute based and stakeholder-informed problem-based curriculum for promotion of type 2 diabetes self-management structured around five core attributes derived from a previous concept analysis that defined the intervention. MethodsUsing a Delphi process for consensus achievement, physicians, clinical epidemiologists and allied health care professionals completed eleven rounds of online meetings over 6 months. ResultsCore self-management skills were identified by consensus for each of the five attributes and then used to design a model case and interactions of a problem-based self-management education intervention for delivery in a health care setting. Five model cases and associated interactions were developed by consensus for delivery in group-based and problem-based learning sessions. ConclusionsThe final structured curriculum will be useful to inform and standardize diabetes self-management based on a clear conceptual definition of the intervention and can thus help make the latter more effective tools for encouraging persons with type 2 diabetes to self manage their condition.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1751991822000985
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1016/j.pcd.2022.05.006
    http://hdl.handle.net/10576/40245
    المجموعات
    • أبحاث الطب [‎1819‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video