• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    The mediation role of brand trust and satisfaction between brand image and loyalty

    Thumbnail
    التاريخ
    2022-08-15
    المؤلف
    Gelaidan, Hamid Mahmood
    Mabkhot, Hashed Ahmad
    Al-Kwifi, Osama S.
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The purpose of this paper is to empirically investigate the influence of brand images on brand loyalty over brand satisfaction and brand trust in Malaysian automobile brands. A quantitative approach was applied, with surveys collected from 330 customers utilising the mall-intercept technique. To examine the proposed hypotheses, the data analysis was based on structural equation modelling, employing SmartPLS software. The findings show that brand loyalty was significantly associated with all the examined variables. They also confirmed the mediation role of brand trust and satisfaction. While building loyalty among customers is important for any business, insufficient research has been conducted on this topic, particularly in the Malaysian context. Therefore, this study enriches the existing literature on brand loyalty by extending research on local brands. It also proposes numerous recommendations for decision makers in the automobile sector on how to build and improve the loyalty of their customers.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1504/JGBA.2021.125010
    http://hdl.handle.net/10576/40948
    المجموعات
    • الإدارة والتسويق [‎754‎ items ]

    entitlement

    وثائق ذات صلة

    عرض الوثائق المتصلة بواسطة: العنوان، المؤلف، المنشئ والموضوع.

    • Thumbnail

      SME ENGAGEMENT IN ONLINE BRAND COMMUNITIES: ROLE OF SOCIAL CAPITAL AND INFORMATION IN ENHANCING BRAND INNOVATION AND SUSTAINABLE COMPETTIVE ADVANTAGE 

      ALI, YARA ZEYAD FATHI (2023 , Master Thesis)
      Through this study, the primary aim is to investigate the entrepreneurial setting in Qatar, with a focus on examining the role of social media in enhancing entrepreneurs' information and social capital, and how this affects ...
    • Thumbnail

      The Impact of Services Brand Personality on Consumer Brand Relationship Quality 

      Ghantous, Nabil ( Routledge , 2016 , Article)
      This article investigates service brand personality's role as a driver of brand relationship quality. A research model links brand personality to four indicators of relationship quality: brand credibility, self-congruity, ...
    • Thumbnail

      AN INVESTIGATION OF THE IMPACT OF SOCIAL MEDIA MARKETING ACTIVITIES ON CONSUMERS PURCHASE INTENTION: EXAMINING THE ROLE OF BRAND EQUITY, RELATIONSHIP EQUITY, AND BRAND TRUST IN S-COMMERCE 

      FOUROOZESH, LAILA (2022 , Master Thesis)
      This research addresses the great need to explore the different impacts of social media marketing activities on consumers' purchase intention in s-commerce in Qatar, which is less represented in the literature. Accordingly, ...

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video