• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية التربية
  • مركز البحوث التربوية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية التربية
  • مركز البحوث التربوية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Career Advancement, Job Satisfaction, Career Retention, and Other Related Dimensions for Sustainability: A Perception Study of Qatari Public School Teachers

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Career Advancement Research Paper.pdf (312.2Kb)
    التاريخ
    2023-03-01
    المؤلف
    Abu-Tineh, Abdullah M.
    Romanowski, Michael H.
    Chaaban, Youmen
    Alkhatib, Hadeel
    Ghamrawi, Norma
    Alshaboul, Yousef M.
    ...show more authors ...show less authors
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The lack of teacher retention directly impacts the sustainability of a nation’s educational goals and educational system. There are several influences on the retention of teachers, such as career advancement opportunities, job satisfaction, and other dimensions of being an educator. This survey research examines one hundred and sixty-seven Qatari teachers’ perceptions about Qatar’s current career advancement system and several related dimensions, such as professional development, professional competency, professional licensure system, and career advancement standards essential for sustainability. The findings demonstrate that Qatari teachers are dissatisfied with the current career advancement system, significantly influencing job satisfaction and career retention. In contrast, the influence on professional competencies enhanced for career advancement, obtaining a professional license for career advancement, and career advancement standards were insignificant. It is recommended that Qatar establish an improved career advancement system with career advancement initiatives that meet the needs of Qatari teachers to improve job satisfaction and retention.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85149907219&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.3390/su15054370
    http://hdl.handle.net/10576/41214
    المجموعات
    • مركز البحوث التربوية [‎119‎ items ]
    • العلوم التربوية [‎150‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video