• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية التربية
  • مركز البحوث التربوية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية التربية
  • مركز البحوث التربوية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Predictors of Parental Involvement in Their Child's Education in Qatar

    عرض / فتح
    Predictors of parental involvement_IJECL.pdf (361.9Kb)
    التاريخ
    2022-01-01
    المؤلف
    Sellami, Abdel Latif
    Romanowski, Michael H.
    Abu-Shawish, Reem Khalid
    Bader, Lina
    Al-Qassass, Haneen Basheer
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Research indicates that parental involvement provides numerous benefits that increase students' academic performance. Therefore, it is important to understand why some parents are involved in their children's education and the possible barriers that prevent other parents from engaging with schools. This study examines parents' perspectives regarding their involvement in public schools in the State of Qatar. Four hundred and seventy-four Qatari parents completed a self-reported survey questionnaire, reporting their views and opinions regarding their participation in their child's education at school and home and the aspects of schooling in which they are involved. Results from factor analysis identified two main predictors of parental involvement in this current study: time spent on homework and communication with the school. Results also indicated that the perceived quality of education was also associated with parental involvement. The article concludes with recommendations for future study and research for policy and decision-making.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85148286016&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.18848/2327-7939/CGP/V29I02/25-40
    http://hdl.handle.net/10576/42173
    المجموعات
    • مركز البحوث التربوية [‎121‎ items ]
    • الأبحاث [‎296‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video